Rrëfimi i Hafirit II

Rrëfimi i Hafirit II

Kur i mbusha 18 vjet m’ thanë se duhet me nxjerrë ligitimacinë për me mujte e me shkue në Nish, n’ Serbi e me pa babën. I kish krye 12 vjet burg dhe askush nga shpija nuk e kishte pa. Po edhe nuk kish kush me shkue, nana ish vet në shpi, motra e vetme ishte shku nuse, vëllain e kishte zanë trina dhe e kish mbytë.

Pasi e nxora ligitimacine, e shita dy dhi dhe i bana paret për me shkue me voz deri te n’ Nish. Kisha hall të madh sepse deri n at’ moshë veç dy her kam shkue ne Prishtinë. E dijsha ku asht stanica e vozit, e kurrgjë ma shumë.

Një mik i shpisë, edhe ai e kishte babën n burg, me tha se kur te shkoj, vi te ti t’ marr e shkojmë bashkë.

U gzova shumë dhe shkova i kallzova nanës e veç pritsha ditën kur do të niseshim për udhë.

Nuk e di a u gëzue nana sepse  kurr nuk e kam pa të gezueme, as kurr nuk i ka shkue buza n’ gaz.  Gjith i qitshin sytë lot se i prekte qeptë.  Sa here e vetsha pse po loton, ajo m thojke se e ka preke nje qepujke.

Ajo m’ i kishte ba gati do rrobe, kishte gatue një bukë mrume dhe do gurabija, djath të fortë për me qendru ma shumë, ia kishte hjek kryet nji pule dhe e kishte pjekë ne hell.

Pak pa u nisë m’ tha:

Kur t vetë baba yt për Uruqin, kallzoi, qi e ka mbyte trina, mos harro mi thanë qashtu. Thuj kerkush s’ e ka mytë por ka fry nji frymë e madhe dhe e ka përplasë per tokë, asht kane nate dhe nuk e kemi pa kerrkush. A more vesh, se ty fjala  t’ hin per nji vesh e t del prej tjetrit.

-Hiq mos ki marak i thash.

Kisha hyp ne voz, me mikun e mixhës. Ishte kallaballëk dhe mezi  zumë nji vend n’ hajat se venet  mrena n’ soba  i kishin zane shkiet. Per ne me kapuqa te bardhe ishte vendi ne korridor. Ata folshin, keshnin, pinin, duhan, pinin raki por una, asnjë fjalë nuk e merrsha vesh. Kurr s kam mujte me msue shkinishten, edhe dy vjet n ushtri, me thane nja 20 fjal s kam msu ma shum.

Kur shkuem te burgu pashe nje vend te hapun me tela ne mes me një hapsinë t madhe.

Anej telave ishin do gjind me rroba t’ zeza t’ burgut. Njerzit afroheshin te telat dhe i prekshin duart neper tela, me t’ vetet. Un’ meta i hutuem dhe mu kujtue se baben nuk e kisha pa prej kur i kam pase tete-nante  vjet. Mbeta si qyqan tue i kqyre gjinen… Pas disa dakikash nje burrë ma bani me dor dhe u nisa drejt tij. Kur u afrova me pyeti:

– Kand po e lyp?

– Baben, i thash i hutuar.

– Si e ka emnin baba yt? Prej hutimit,  me kishte humb emni  i babs dhe mbeta si i shtangun. Gjith jam kane njefar trullani.

– Mos je Hafiri ti?- m’ veti.

– Po i thash, por emni i babs m’ kishte trete.

– Rrahmani jam, o Hafir a edhe emnin ma peske harrue, a?

– Jo vallahi nuk e kam harru, o bab’  po jam habite krejt.

– Po plaka qysh asht, a asht gjalle apo ka vdekun?

– Cila plake?  nuk e di per cilën plake po vet?.

– Plaka, nana jote de.

– Po vallahi babë, gjall asht, mir’ asht po nuk po sheh mirë. Perdite me qepë neper dorë e po i djegin syt’.

– Fata ku asht, a asht mire?

– Ka shku te burri, po vjen nganjëherë.

– Po Uruqi a ashte gjalle e ka deke?

– Uruqin e ka myte trina, me ka thane nana me t kallxu edhe ty.

– Nuk e ka myte kerkush, a?

– Jo vallahi, qashtu m ka thane nana me t thane, nuk di ma shum’.

– A po keni miell, apo kini idare.

– Po vallahi dy thasë mill kallamboqi i kam marre n mulli, kemi edhe per tre muj. – Jemi vec dy vete n shpi. Kemi edhe pese dhi, tre edha dhe pesë pula.

– E po t nguce kush, a po t shanë ndokush.

– Me m ngucë jo fort, se nuk i duroj, ata gjuj me gurë une gjuj, ata msho nuk msho.

– A ke shkue n shkolle naj vit?

– Tri vjet shkova por m ngelshshin. M thojshin ti je si hajvan, nuk di asgja.

– A t kan rreh ndonjëherë?

– Po vallahi, jo veç njiher, po as mend nuk i mbaj,  m kanë rrehe me grushta, por edhe me thupër thane.

– Kush t ka rrehe ma tepër?

– Ishte nji daskall i thonë, nji Nenad. Ai Nenadi m’ ka pas ra me grusht pse nuk e msova një kange shkinisht. Kur deshti me m ra per s dyti e lakova kryet dhe ai ra murit, aq fort dhe ia nisi me sha e me bërtite,  kukulele, kukumajko,  un ika prej shkollës e nuk shkova me. Ai nuk t mshojke si asht adet, po i kthejke doren mrapsht e t shitojke…

– A po ju ndihmon ndaj kush  me mjelle, me prashite, me kosit?.

– Vallaha jo, tash jam rrite krejt punte po baj vet. Drutë po i marr n mal t derzhaves, tinëz, se mem pa shumarët ma qojnë kaznen.

– A t kane rreh n aksi t armëve, n’ errfi?

– Po vallaha, m kane rrehe, m kanë mbajte  ne borë.  Thojshin ti e ki pushkën e babës dhe t mixhës, qi ka deke n burg. Po kur e panë se nuk kam pushkë,  ma nuk m thirren.

– Ka e kane rrehe ma shumë?

Mulla Eminin, nji vjet ka nejte rate n shtrat, po nuk ka deke, hala gjallë asht. Edhe mixhën Hafir e kan munue edhe shume tjerë. Po thon’ qi edhe kta shkite tanë  i kan ndihmu Savës e UDB-es, per me na rrehe…

– Cilët janë ata shki?

– Vallahi nuk i di krejt me emna veç ma shumë pe permenin Velen, Selen, Milin, Nuzin, e do tjerë.

– A t ka rrehe ndonjani prek kryne.

-Jo vallahi, po edhe me dashte, per nja e dy jav luj nanen,  tash jam rrite. Nana por thet ne shmiter i baj 20 vjet.

– Po ti babë edhe sa vjet ki me nejt ktu?.

– 12 i kam krye, edhe tete m kan mete, po sa t thotë Zoti, ndoshta naj falin naj vjet a naj muj.

– Tash e kam msue udhën vi ma shpesh, vi sa her t dush. Tan kohen kam kqyre n prezore t vozit. Edhe kambë muj me ardh nepër shina, kërkund nuk e humbi udhen, veç drejt.

– Jo, jo, veç dy here n vjet, jan boll dhe vetëm me voz. Don i madhi Zot e kthehem i gjalle. Eshtnat e vëllait i kam ktu. Kur t me lirojnë kam mu mundu m’ i marre eshtnat  e mi varrose te vorret tona  Nji vlla ma vranë, nje m vdiq n burg, Uruqin e paskan  myte dhe ia paskan lane trines. Veq une  tash plak  e i rrenuem dhe ti me nanen tane,  kemi mbet.

– Po vallaha, qashtu asht…

Pas nje gjyse sahati u fala me babën dhe me mikun e mixhës, pasi priten nja katër sahat hypen n voz dhe pak pa le dilli nga Nishi  mbrrim’ n’ Prishtinë, mandej per gjashte sahat, tuje hec’ kambe u ktheva n shpi, në Krajmirovc.

– Gjashtë vjet me vone babën e liruen nga burgu dhe u kthye n shpi, por vetem edhe dy vjet rrnoi e diq. Edhe qashtu t’ smute e thirrke UDB-a n Lypjan dhe une e qojsha në kamb, kur u lodhke e bajsha n’ shpin’, ka njihere e qojsha me kerr t kieve se nuk mujke me ece. Edhe atje e mundojshin. Tri  vjet me vone diq edhe nana e mbeta fillikat vetëm. Ishim t leçitun, rralle ndoj mik vinte me na pa, dhe veç natën n’  terr, sepse katuni kishte plot hafije. Pernjiher e qojshin haberin n’ Magure, apo n’ Lypjan. Po nje mik i babës prej Ribari, ma kishte dhanë ma heret motrën e vet, dhe kur u bam për martesë  u martum dhe e nisa jetën ne trollin e babës, të dy mixhallarëve dhe t’ vëllait tim. Me vone kam ndie se vellaun, Uruçin  e kishin ngulfate ne fyt  gjinja e UDB-es dhe ia kishin çite përmbi trinen e rënde me thupra shkoze, te deres se oborrit, per me mendue qi i kishte zane trina.

Shka bane insani s bane as guri, po si e ka shkrue Zoti bahet, ka thënë Hafiri në fund të këtij rrëfimi.

( Bisedën, autentike, sikur e kam nxjerrë në letër  me Hafir Rrahmanin, e kam incizuar me diktafon në vjeshtë të vitit 2004, në  shtëpimë e tij, në Krojmir).  (A. Q)

Kontrolloni gjithashtu

Ahmet Qeriqi: Në mbrojtje të pikës më strategjike të Rrafshnaltës Te Shkëmbi i gradinës kanë rënë dëshmorë: Islam Kastrati, Mentor Morina, Halim Bajraktari, Ramadan Bytyçi dhe Mentor Gashi E hënë 19 prill, 1999

Ahmet Qeriqi: Në mbrojtje të pikës më strategjike të Rrafshnaltës Te Shkëmbi i gradinës kanë rënë dëshmorë: Islam Kastrati, Mentor Morina, Halim Bajraktari, Ramadan Bytyçi dhe Mentor Gashi (E hënë 19 prill, 1999)

Sot moti ka filluar të përmirësohet. Qysh në orën 9.00 të mëngjesit janë lëshuar në …